Curs Cenzor Asociație Proprietari

1,000.00 lei

Curs Cenzor Asociație Proprietari

Numărul minim de persoane la curs este 8-10.

Este bine cunoscut faptul că, în foarte multe cazuri, serviciile de administrare pentru asociațiile de proprietari lasă de dorit. Lipsa de profesionalism în acest domeniu și lipsa implicării proprietarilor accentuează necesitatea existenței unor verificări financiar contabile impartiale efectuate de catre cenzori cu experiență în domeniul  administrării asociațiior de proprietari, care pot să aducă, prin verificările lunare, siguranța faptului că în cadrul unei asociații activitatea de administrare se desfășoară legal.

FORMATOR

Colceriu Doina

Licentiata in studii economice,Formator acreditat A.N.C.,specialist cu o bogata experienta peste 15 ani in domeniul asociatiior de proprietari pentru cenzorat/verificare documente si intocmire rapoarte pentru asociatiile de proprietari

În acest sens, pentru că se cere să fiți mereu la zi cu toate noutățile din legislație și cu hotărârile mereu schimbătoare ale primăriilor și ale consiliilor locale, m-am gândit și mi-ar face plăcere să vă ajut printr-un curs specific destinat cenzorilor pentru asociațiile de proprietari, servicii ce sunt prestate de către economiști și/sau experți contabili acreditați CECCAR și care, chiar dacă au cunoștințe solide în domeniul financiar contabil, resurse umane sau juridice, inevitabil vor avea necesitatea de a fi informați la zi  cu noutățile legislative apărute în acest domeniu, noutăți cu impact major în administrarea asociațiilor de proprietari.

Asociaţiile de proprietari sunt subiecte de drept distincte constituite, atât în scopul reprezentării şi susţinerii intereselor comune ale proprietarilor legate de utilizarea elementelor aflate pe proprietatea comună, cât şi pentru îndeplinirea obligaţiilor care le revin proprietarilor.

Organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari este reglementată de prevederile Legii nr.196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Curs Cenzor Asociație Proprietari

Organele asociației de proprietari sunt:

  • adunarea generală;
  • comitetul executiv;
  • președintele;
  • cenzorul sau comisia de cenzori.

          Asociația de proprietari, așa cum este definită în Legea nr. 196/2018, este forma juridică de organizare și de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor dintr-un condominiu, cu personalitate juridică, fără scop lucrativ, care are ca obiectiv administrarea, exploatarea, întreținerea, repararea, reabilitarea și modernizarea proprietății comune, menținerea în stare bună a imobilului, respectarea drepturilor și asumarea obligațiilor de către aceștia.

Asociațiile de proprietari pot organiza și conduce contabilitatea în partidă simplă, potrivit Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, cu modificările și completările ulterioare. Reglementările privind contabilitatea în partidă simplă se bazează pe principiul contabilității de angajamente. Astfel, operațiunile economico-financiare se înregistrează atunci când acestea se produc, și nu pe măsură ce numerarul sau echivalentul său este încasat ori plătit.

Asociațiile de proprietari care conduc contabilitatea în partidă simplă nu întocmesc situații financiare anuale.

Administratorul organizează și conduce contabilitatea în partidă simplă a veniturilor și cheltuielilor asociației de proprietari cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind legislația financiar-contabilă.

***Din experienta acumulata de-a lungul timpului, perfectionarea si schimbul de experienta este necesar cu tot ce este nou apărut în activitatea de prestare a serviciilor de cenzorat pentru Asociațiile de Proprietari.

Curs Cenzor Asociație Proprietari


Conform prevederilor Legii nr.196/2018, se iau in vedere urmatoarele etape, astfel:

  1. Coordonarea activității financiar-contabile a asociației de proprietari, colaborând cu președintele, membrii comitetului și administratorul.
  2. Verificarea legalității hotărârilor adunărilor asociației de proprietari și ale comitetului executiv, a documentelor și contractelor întocmite, motiv pentru care prestatorul va avea acces fără limitare la toate documentele asociatiei.
  3. Verificarea corectitudinii întocmirii listelor lunare de plată, din punct de vedere legal și al hotărârilor proprietarilor.
  4. Verificarea din punct de vedere gestionar a operatiunilor derulate.
  5. Raportul lunar al cenzorului si transmiterea lui către conducerea asociației de proprietari care asigură maxima transparență a contabilității asociațiilor de proprietari, oferă anual un raport și o analiza obiectivă a veniturilor și cheltuielilor
  6. Asigură transparența în comunicare
  7. Cenzorul recomandă soluții punctuale și reprezintă un punct de vedere extern, obiectiv și imparțial în interesul proprietarilor.

 

 

LA FINALUL CURSULUI  FIECARE CURSANT  VA PRIMI DIPLOMA EMISĂ DE EXPERTCONTABIL Trainer Group SRL.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Curs Cenzor Asociație Proprietari”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *