0720353407
Noutati fiscale 2017

Noutati fiscale 2017 | Noutati fiscale 2017

13 Ianuarie 2017

NOUTATI FISCALE 2017



Ce documente sunt obligatorii in 2017 in cazul unui control inopinat?
 

Pentru  anul  2017, va prezentam care sunt principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat.

1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS

3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:

- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)



Ce documente sunt obligatorii in 2017 in cazul unui control inopinat?
 

Pentru  anul  2017, va prezentam care sunt principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat.

1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:

- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special

2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate


Modificari fiscale 2017 

                                  Perioada scursa de la inceputul anului a fost bogata in modificari ale legislatiei cu impact in taxarea companiilor si angajatilor acestora.

Modificari formulare fiscal

                                        

Astfel, la sfarsitul anului trecut (OPANAF nr. 3695/27.12.2016 pentru aprobarea formularelor privind definitivarea impozitului anual pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, publicat in Monitorul Oficial nr. 1068/30.12.2016) au fost modificate mai multe formulare de declaratii pe care le vor completa contribuabilii persoane fizice si platitorii de venituri catre persoanele fizice incepand cu anul 2017.

Cea mai semnificativa modificare este adusa declaratiei cod 205 – Declaratie informativa cu impozitul retinut la sursa. In aceasta nu se mai declara veniturile din salarii si impozitul pe venitul din salarii. Ea se va depune doar pentru celelalte venituri ale persoanei fizice impozitate la sursa (dividende, dobanzi, venituri din premii, venituri din alte surse, etc).

Crestere salariu minim

Si salariul minim brut garantat in plata (HG nr. 1/06.01.2017 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, publicata in Monitorul Oficial nr. 15/06.01.2017) va creste incepand cu data de 01.02.2017, la 1.450 lei.

Abrogarea a 102 taxe

                                    

Dupa o lunga si aprinsa dezbatere intre puterile statului, a fost aprobata "legea privind abrogarea a 102 taxe" (Legea nr. 1/06.01.2017 privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 15/06.01.2017), care va intra in vigoare la 01.02.2017.

Principalele taxe abrogate vor fi: timbrul pentru inmatricularea autoturismelor, taxa pentru finantarea radio-tv, taxa pentru obtinerea cazierului fiscal de catre persoanele fizice, unele taxe percepute de Registrul comertului, etc.

Modificarea semnificativa a Codului Fiscal

                                                                  

Nu in ultimul rand, ca o aplicare a prgramului electoral al PSD, Codul Fiscal a fost modificat semnificativ (OUG nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017), cu aplicare a majoritatii modificarilor cu incepere de la 01.02.2017.

Principalele modificari aduse sunt

                                                                                                                          

  • Firmele ce desfasoara exclusiv activitati de inovare sau cercetare-dezvoltare beneficiaza de scutire la impozitul pe profit pentru primii 10 ani de activitate.

        

  • Incepand cu 01.02.2017, va fi considerata microintreprindere, obligatoriu, firma care in exercitiul financiar anterior nu a depasit venituri de 500.000 euro.
  • Exista o perioada tranzitorie pentru firmele platitoare de impozit pe profit care la 31.12.2016 au inregistrat venituri intre 100.000 EUR (deci raman platitoare de impozit pe profit pe vechea legislatie) si 500.000 EUR (deci devin microintreprinderi pe noua reglementare). Acestea vor fi platitoare de impozit pe profit pentru luna ianuarie 2017, urmand ca sa depuna declaratia de impozit pe profit 101 pentru perioada 01-31 ianuarie 2017 pana pe data de 25.02.2017. Aceste firme devin platitoare de impozit pe venitul microintreprinderii incepand cu 01.02.2017.
  • Impozitul pe venitul microintreprinderii este de 1% pentru firmele care au 1 sau mai multi salariati si de 3% pentru cei fara salariati (se elimina cota de 2%).
  • Abonamentele de sanatate suportate de salariati vor fi deductibile la calculul impozitului pe venit intr-o valoare de 400 euro anual.
  • Vanzarile de active din patrimoniul personal (constructii, terenuri) vor fi scutite de impozit pentru suma de 450.000 lei. Pentru suma ce depaseste aceasta valoare, se va plati un impozit de 3%.
  •  Se abroga plafonul de 5 salarii medii brute ca suma maxima la care se calculeaza contributia de asigurari sociale (CAS) pentru persoanele ce realizeaza venituri din salarii salariilor. Aceasta abrogare este valabila atat pentru contributia platita de angajat, cat si pentru cea datorata de angajator.
  • Pentru veniturile din investitii (dividende, dobanzi, cedarea partilor sociale si a actiunilor etc), nu se datoreaza contributia la sanatate daca persoana fizica realizeaza venituri ce sunt supuse deja contributiei la sanatate (venituri din salarii, pensii, activitati independente etc). Daca veniturile din investitii sunt singurele venituri ale persoanei fizice respective, aceasta va datora contributia la sanatate, insa baza de calcul nu mai este plafonata.

 


Noutati fiscale 2017Noutati fiscale 2017Noutati fiscale 2017Noutati fiscale 2017Noutati fiscale 2017

2018 © ExpertContabil Trainer Group SRL     0720353407, 0720353407 | office@cursuri-conta.ro

Oras Voluntari,Bld.Voluntari nr.85,Jud.Ilfov,Punct de lucru Bucuresti
CUI: 34329262 ORC: J23/1156/2015   contact